Welke volgorde gebruiken voor de buikspiertraining?: in Artikelen
 
 

Welke volgorde gebruiken voor de buikspiertraining?


Iedereen heeft een eigen voorkeur als het aankomt op het trainen van de buikspieren. Het lichaam is hiernaast altijd aan het leren om zich aan te passen aan de training. Als je altijd dezelfde oefening doet dan leert het lichaam om ermee om te gaan waardoor de effectiviteit van de oefening minder wordt. Variatie zorgt ervoor dat het lichaam niet kan wennen aan de stimulatie. Er kan op verschillende manieren gevarieerd worden om het meeste uit de buikspiertraining te halen. Het volgende kan aangepast worden om variatie toe te voegen:

  • andere oefeningen
  • andere volgorde van oefeningen
  • grotere weerstand
  • aantal oefeningen
  • herhalingen
  • sets
  • andere positie
  • ander tempo
  • andere contractie

Voorbeeld invulling van een buikspiertraining

Maak een lijst van 3 oefeningen die gebaseerd zijn op flexie, rotatie en laterale flexie. Dit zijn de 3 oefeningen die gedaan worden tijdens de training. Leg de nadruk op de contractie en voer de oefeningen langzaam en gecontroleerd uit. Doe voor elke oefening 8 herhalingen en 3 sets. Deze 3 oefeningen worden voor een periode van 4 weken uitgevoerd. Na 2 weken varieer je de training door gebruik te maken van de bovenstaande punten. Als de 4 weken voorbij zijn vervang je een oefening voor een andere buikspieroefening.

Welke volgorde gebruiken voor de buikspiertraining?

5 (100%) 1 stemmen

Voorbereiding

Als je de buikspieren gaat trainen voor een sixpack dan is de techniek belangrijk. Apparaten zijn niet nodig maar kunnen je helpen om bijvoorbeeld minder rugpijn te krijgen. Met een ab mat voor onder je rug krijg je bijvoorbeeld ondersteuning voor de onderrug. Je hebt maar één rug dus daar ben je zuinig op. Bol.com heeft een uitgebreid aanbod met hulpmiddelen zoals fitnesswielen en handige bankjes voor thuis.
Bekijk de hulpmiddelen